Konsert

A TRIBUTE TO ANDRAE CROUCH

med Samuel Ljungblahd, Bill Maxwell, Anna Weister Andersson, Bodekull Gospel & Jazz Orchestra och Gospel Company.

Söndagen den 27 augusti kl. 17:00

Välkommen på en fantastisk kväll med fantastisk svängande musik av Andrae Crouch.

Biljetter:
SLUTSÅLT – INGA BILJETTER FINNS KVAR
200 kr vuxna, 50 kr barn upp till 10 år
Förköp: via Nortic:
eller Pingstkyrkan Second hand (Öppet tis. 12-18 & lör. 9.30-13.30 – Semesterstängt 9 juli – 11 augusti)

Medverkande:

Samuel Ljungblahd:

Samuel har gästat Karlskorna flera gånger.
Han är Sveriges främste gospelartist. Medverkat i ”Så ska det låta” och sjöng vid bröllopet mellan Prins Carl Philip och Sofia Hellqvist. se länk – klicka här
Se även Samuel Ljungblahd på Skansen i år – Happy – Klicka här eller när han hyllade var med i hyllningen av Björn Skifs – Klicka här –

Bill Maxwell (USA):

Maxwell började spela trummor professionellt vid tolv års ålder. Ett av hans första band inkluderade den legendariska bluesgitaristen Jesse Ed Davis. Medlem av Andraé Crouch and the Disciples och har producerat 8 Grammy-vinnande inspelningar för The Winans, Andraé Crouch och andra.

Maxwell bildade också jazzgruppen ”Koinonia” med sin vän Abraham Laboriel. Han var musikregissören för The Jamie Foxx Show, Martin, Living Single, For Your Love, Amen, och många fler. Maxwell har spelat in med artister som Cassandra Wilson, T-Bone Burnett, Ray Charles, Billy Preston, Quincy Jones, The Crusaders, The Nappy Roots, Freddie Hubbard, Anita Baker och Luther Vandross. Han arbetade som musikproducent och musiker med Coens bröder på sina filmer The Ladykillers och Romance and Cigarettes, och arbetade som en framträdande musiker på filmen Walk The Line.

Bodekull Gospel & Jazz Orchestra:

Blekinges svängigaste storband! Se länk – klicka här

Anna Weister Andersson:

En mångsidig, passionerad musikskapare.

Gospel Company:

Gospel Company är en modern gospelkör med hemort i Malmö.