LIVE pingst – Konst och musik under Skärgårdsfesten

Skapat: av Morten Ravnbö

Lördag 4. augusti, kl 13 till ca kl 16.

Dagen öppnar med Vernissage och utställningsöppning kl 13. Sedan har vi har en liten scen under segeltak framför entrén till Pingstkyrkan, där det serveras olika sorters musik fram till ca kl 16. Café Ankaret har öppet och serverar fika. För barnen kommer vi arrangera ritning med gatkritor och ev skulpturbygge med kaplastavar. Det är gratis entré på hela eventet, och man kan komma och gå som det passar!

Preliminärt musikprogram:

13.30 By Mercy

14.00 Göran Wohlin

14.30 Elsa J

15.00 Mpho Ludidi

15.30 Second Voice

Bland konstnärerna som ställer ut kommer bla. dessa konstnärer (och tekniker) finnas med:
Astrid Allert (foto), Göran Bergvall (skulpturell återkonst i metall och plast), Vendela Holmesson (teckningar), Göran Olsson (foto), Morten Ravnbö (akryl), Karin Söderblom (textil och ritningar), Ove Wallin (olja), Samuel Holmesson och Ingvar Eriksson (träsnide), Martin Rosengren (dokumentarfilm), Kerstin Hjälmberg (akryl, färgpennor och kol).

Varmt välkomna – att både se och lyssna!