Jonas Helgesson

Ons 21 november kl. 19.00

Entré 60 kr, inget förköp
50 % rabatt för studerande, barn upp till 12 år gratis
Frivillig insamling till handikapparbete i Peru

”Behandla inte människor som strumpor — gallra inte bort de udda.” citat Jonas Helgesson

Text fån Jonas hemsida:
Jonas Helgesson är författaren bakom böckerna Grabben i kuvösen bredvid, Ett CP-bra liv och Etiketter ska man sätta på julklappar, inte på människor

Jonas är just nu en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare med¬†över 200 uppdrag per år. Han reser i hela Sverige och talar till många olika målgrupper – högstadieklasser, handikappkonferenser, universitet, kyrkor, företagsledningar, utbildningsdagar för kommuner och landsting, inspirerande kvällsföreläsningar – you name it, Jonas är den som lyfter¬†dagen till en ny nivå.

Med sin värme och stora humor kan man inget annat än att dras med. Hans utmanande budskap om normalitet,¬†fördomar och motivation gör mötet med Jonas¬†berörande och starkt. Frågor Jonas tar upp i sina föreläsningar är bland annat: Måste man vara frisk för att må bra? Varför är tolerans inte tillräckligt för att skapa en inkluderande samhälle? Hur går vi från att fokusera det vi inte kan till det vi faktiskt kan? Jonas utgår hela tiden från hans eget liv som CP-skadad.

Läs mer om Jonas Helgesson på hans hemsida: Klicka här
Böcker som Jonas gett ut:

Ett CP-bra liv

Etiketter ska man sätta på julklappar, inte på människor

Grabben i kuvösen bredvid