Kärleken till läger

Just nu smattrar regnet taktfast mot mitt köksfönster. Jag tänker tillbaka på några intensiva veckor med läger och Sailkyrkan. Trots att kroppen känns trött och huvudet segt måste jag ännu en gång konstatera att jag älskar läger. (trots att jag på ungdomslägret tyckte att vi använder just ordet älskar alldeles för vårdslöst) Att få vara tillsammans med barn eller ungdomar på läger är en av de bästa saker man kan få uppleva. För det är under ett läger man kommer varandra närmare än vid något annat tillfälle. Det är endast på läger det är möjligt att ena stunden springa runt med en up&go blöja på huvudet för att sedan prata om livets stora frågor. Endast på läger kan man prata om Guds rustning och sedan köra dansstopp så det ekar över hela Tjurkö. Läger är något unikt, det är där man bygger relationer och ger näring åt en begynnande tro. De varmaste och goaste kramarna får man vid lägrets slut.

När man sedan hör föräldrar berätta om vad barnen och ungdomarna berättat om efter sina upplevelser på läger, kan man inget annat än att tacka Gud för att man än en gång fick vara med på dessa underbara, fantastiska, spännande, roliga och välsignande läger. Ca 80 barn och ungdomar har deltagit på de tre läger som församlingen haft nu i augusti.

Jag vill tacka alla ledare och föräldrar som gjort dessa läger möjliga. Oavsett om ni har stått i köket och lagat mat, bakat bullar innan eller handlat alla matvaror, fixat tävlingar eller förberett bibelsamlingar så har din insats gjort det möjligt för alla dessa barn och ungdomar att få uppleva ett oförglömligt läger. Tillsammans gjorde vi det möjligt, TACK alla än en gång, ni skulle alla ha guldmedalj för era lägerinsatser.

Tack också för alla förböner innan och under lägren. Fortsätt gärna be för våra barn och ungdomar som vi möter i församlingens alla olika verksamheter.

Nu tar jag semester en vecka för att ladda batterierna inför höstterminen.

Göran Olsson