Upptaktslägret

Skapat: av Bettan Lindquist

Nu sitter jag här i soffan o ska försöka förbereda kvällens samling för ungdomarna. Det gäller att få ihop allt på rätt ställe. Det kommer handla om bön. Jag fryser, mest om fötterna. Men jag har som en liten grej att inte dra på värmen för sen september är slut. Det blir dyra elräkningar under vintern ändå . Det är lite gosigt med filtar och jag gillar raggsockor, så nu har dom åkt på.

Men så är det även min bloggvecka och jag tänkte ta med er till Olsängsgården.
Det är den 9 september och vi har hjälpts åt att fixa grönsakerna till tacos. Jag är sjukt hungrig och när det ställts fram käkar alla och njuter. Efter maten blir det samling. Vi sjunger lovsång och lyssnar på Micke som berättar om livet. Efteråt ber vi. Det är en skön kväll, men kvällen efter märks det att det kan bara bli bättre.
Under lördagen har vi aktiviteter, samling, god mat och softstunder. Till kvällen samlas vi igen, efter varma mackor och supergod panacotta, till samling. Jag delar vittnesbörd och vi sjunger nån lovsång. Sedan är det tänkt bönestationer. Så alla delar upp sig mellan stationerna o vi ber några minuter på varje ställe innan vi byter samtidigt allihop. Sedans ställer vi fram stolar så man kan få be för varann. Många är allerta och betjänar varandra. Samlingen är mer eller mindre frivillig och fortsätter ändå i 2 timmar. Det är rätt bra gjort kan jag tycka!

Matt 7:7 Be och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren ska öppnas för er.

Jag får med mej mycke från den här helgen och hoppas att ungdomarna får det också, mer än bara trötthet då;). Jag känner mej tacksam för ungdomarna och till Gud. Känner mej tacksam för gemenskap och se hur de tar hand om varandra. Känner mej tacksam att få vara med. Jag blir väldigt tacksam för ett sms som kommer sen på söndagseftermiddagen! Där står det en fin uppmuntran till mej från en av deltagarna. Det betyder oerhört mycke! Tack!

En tanke‚Ķ Glöm inte bort varandra i höstblåsten. Kanske du idag ska skicka ett uppmuntrings-sms till någon. Eller gå o en liten blomma till någon. Alla vet vi ju vad det kan betyda!

Bettan Lindquist
Ungdomsledare