Va roligt att se dig!

Skapat: av Tomas Jönsson

‚ÄùVa roligt att se dig! Hur har du det?‚Äù Det är roligt att träffa vänner som man inte sett på länge. Jag var för några veckor sedan på en konferens och där träffade jag vänner jag inte sett på flera år. Någon hade jag inte träffat på tio år. Men det är konstigt att när man träffas så känns det som att det var nyss man sågs. Jag observerade att några kilo här och där hade tillkommit och lite hår hade försvunnit eller blivit gråare än jag mindes det, men det var precis samma människa som jag såg i ögonen. Åren går och förändringen syns på utsidan. Det sker givetvis en förändring även på insidan, man utvecklas och får nya erfarenheter. Men personen där inne, den man möter i blicken är fortfarande den samma.

När Jesus gick om kring här på jorden så förstår jag att han såg människor i ögonen. Och jag förstår att människor kunde möta Jesu blick utan att vara rädd för vad Han skulle se i dem. En man som hade lovat mycket men som misslyckat kunde se Jesus i ögonen och känna att han blev förlåten. En kvinna som levde ett liv med många brustna relationer kunde se Jesus i ögonen utan att känna skuld eller skam.

På LP och i Pingstkyrkan i Karlskrona finns det människor som vill och kan se dig i ögonen utan att förebrå dig något. Vi vet att livet prövar oss på många olika sätt. Vi vill vara som den vän som du känt i många år, en vän som kan se dig i ögonen och se den du verkligen är. En vän som förstår dig utan en massa ord, bara en blick.

Välkommen till Pingstkyrkan, känn dig som hemma. Du är bland vänner.

Tomas Jönsson
Föreståndare för LP-verksamheten