Visionera mera!

Tagged With: ,

Framför mig en del smågrejer som behöver fixas. Några korta samtal för att stämma av ett par grejer, förberedelse inför helgen, skrivjobb och en del planering. Då slår det mig att det är otroligt lätt att bli upptagen med det som ligger närmast framför. Att tänka långsiktigt är alltid en utmaning.

Dessutom, tänker man inte långsiktigt blir man för eller senare överraskad över allt som ‚Äùbara‚Äù inträffar. Omständigheter, tillfälligheter eller spontana impulser kommer att leda oss mer än någon av oss vill erkänna.

Därför satte vi oss ner, Göran Olsson och jag. Göran är min närmaste kollega, assisterande pastor. Det låter kanske inte klokt, men vi pratade inte bara 2013, utan 2020. Hur önskar vi att framtidens församling ska se ut? Vilken påverkan på samhället tror vi att Pingstkyrkan kommer att få? Var möts vi? Hur ser lokalerna ut?

Det blev en intressant dag som tog sin utgångspunkt i en lång bönevandring, för utan gudomliga idéer och utan gudomlig ledning blir det aldrig bra. En nyttig, men ganska arbetsam dag, som vi kommer att få stor glädje av.

Hur tänker du dig 2020? Vad drömmer du om? Det skulle vara kul om du skrev en rad eller kommenterade.

Hör med intresse