Välkommen till vår barn och ungdoms verksamhet

I Bibeln står det att barnen är störst i himmelriket (Matt 18:1-7). För Jesus var barnen viktiga, han gav dem av sin tid – så vill vi också göra! I dagens samhälle är det inte självklart att barn möter gamla människor, vi strävar efter att förbättra gemenskapen mellan generationerna, och att man som barn och förälder kan vara tillsammans.

Läs mer om varje verksamhet genom att klicka på länkarna nedan.

Söndagsäventyret – för alla barn 3-8 år
söndagar 11.00
Bibelklubben – för alla barn från 9 år och uppåt
söndagar 11.00
Gott & Blandat i Korskyrkan Lyckeby
torsdagar 17.30
JOY – Fredagskul – för alla i klass 2-5
fredagar 18.00
MP – Mission Possible – för dig som går i 6: an eller 7: an
fredagar  18.00
CC – Confirmation Challenge – Konfirmation för dig som går i 8:an
fredagar 18.00
STATION – Samling för ungdomar
fredagar  19.30

Dörren är alltid öppen till våra grupper och vi hoppas att alla barn ska känna sig välkomna och uppleva att de är älskade och accepterade precis så som de är. Till våra möten är alla åldrar välkomna, de tillfällen som det inte är någon barngrupp så finns det ett barnrum i anslutning till kyrksalen där de mindre barnen kan leka och för de lite äldre barnen finns Barnplaneten, där man kan leka, pyssla, rita eller spela spel.

Har du frågor eller vill du veta mer? Kontakta oss!

Joel Holmesson 072-337 93 36 – Ungdomsledare – joel.holmesson@gmail.com
Rebecca Ander ‭072-880 55 82‬ – Verksamhetsansvarig för barn & familj – rebecca.ander@pingstkyrkankarlskrona.se
Camilla Allert tfn 0709-724965 – Ordförande barnrådet