64 720 besökare

Tagged With:

Jag pustar ut efter att än en gång uppdaterat vår hemsida. Denna gång var det kalendern som skulle uppdateras, samlingar av olika slag skulle matas in på rätt dag, rätt tid etc. ända fram till nyår. Det är att handarbete som måste göras och som ingår i mina arbetsuppgifter. I min anställning ingår att jag har ett informationsansvar med bl.a. annonser, affischer, Facebook och hemsidan. Inspirerande men ibland ganska tidskrävande.

Ibland funderar jag på om det är värt tiden jag t.ex. lägger ner på att uppdatera Facebook och hemsidan. Emellanåt kommer små uppmuntrande kommentarer och mail men oftast hör man ingenting. När dessa tankar kommer brukar jag gå in och titta på statistik som vi har kopplat till hemsidan. Där mäter vi t.ex. antal besökare, unika besökare, sidor per besök och trafikkällor. Det finns en uppsjö av mätvärden i det verktyg vi använder (Google Analytics)

Här följer lite statistik:
1/1-17/10 2010¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Besök: 10¬†827¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Unika besökare: 3¬†997
1/1-17/10 2011¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Besök: 18¬†639¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Unika besökare: 7¬†365
1/1-17/10 2012¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Besök: 28¬†356¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Unika besökare: 11¬†861

Från 2010 till 2012 har besöken på hemsidan ökat med 162 % och de unika besöken med 197 %. Från 1 januari 2010 till 17 oktober 2012 har hemsidan haft 64¬†720 besökare och 24¬†348 unika besökare.

Jag gläds åt dessa siffror. Genom Facebook och hemsidan når vi människor som vi kanske inte når annars. Här får de möjlighet att ta del av församlingens verksamhet, lyssna på gudstjänster, läsa bloggar, titta på bilder och mycket mer. Vem vet vart detta leder.

‚ÄùVem som helst kan räkna antalet kärnor i ett äpple. Bara Gud kan räkna antalet äpplen i en kärna.‚Äù Robert H Schuller

Göran Olsson
goran.olsson@pingstkyrkankarlskrona.se