Det är Advent!

Underbart. Då är alla ljusstakar och stjärnor på plats. Och. De lyser också. Kunde inte hålla mig. Sjöng till och med en strof på en psalm tvärhögt så hela huset kunde höra ‚Äì troligen grannarna också. ‚ÄùO, mänsklighet ställ dörr ‚Äòn på glänt: Det är advent. Det är advent!‚Äù Så skönt det var att ta i lite också.

Av fler olika skäl gillar jag advent. Ljus. Jag gillar ljus så det står härliga till. Kan inte med mörkret. Inte för att jag är särskilt rädd för mörkret, men jag föredrar ljuset helt enkelt. Det värmer och lyser upp i vår mörka del av världen.

Gillar också denna stora högtid. Den ger möjlighet att förbereda sig för det bästa av allt. Julen. Advent, liksom ropar: Nu är det nära. Snart är det jul och då får vi fira tillsammans med hela mänskligheten. Gud blir människa. Sorry, men jag är helt såld på det budskapet.

Så, några dagar i förväg en önskan som skolverket får allt större problem med för varje år som går. Ha en särskilt god Advent med välsignelse från Gud