Fördelen med en nätattack

Skapat: av Göran Olsson

Fredagen den 28 oktober utsattes vår hemsida av en nätattack från Flashback, ett av Sveriges största öppna internetforum. Vilket gjorde att vi beslutade att tillfälligt stänga ner sidan. För egen del som ansvarig för hemsidan blev jag uppringd av några journalister och fick medverka i SR P4 och diskutera nätattacken.

Tillsammans med vår samarbetspartner Designkonsulatet beslutade vi att bygga en helt ny webbplats som var säkrare, mer lättläst och hade en modernare layout, samt en del andra nyheter som vi också tidigare hade samtalat om.

Nu efter sex veckors arbete med den nya webbplatsen är den äntligen klar. Det känns faktiskt lite nervöst att offentligöra den sidan vi under några intensiva veckor jobbat med. Vad ska folk tycka om den nya layouten? Äkade antalet bloggar? Kommentar funktioner etc.
Allt är inte helt perfekt ännu, kalendern ska justeras och lite missar finns säkert någonstans. Men i det stora hela är jag väldigt nöjd och glad att äntligen kunna få presentera vår nya webbplats. Det är också troligt att denna nya webbplats inte blivit av så som den nu ser ut, om vi inte blivit utsatta för en nätattack. Så som det gamla svenska ordspråket säger:

Inget ont som inte har något gott med sig.

Jag hoppas att vår nya webbplats är till belåtenhet, att du kommer att besöka den ofta och att du tipsar dina vänner om den. Har du åsikter om den kan du kommentera nedan eller maila mig.

Göran Olsson
Pastor