Glad sommar!

Skapat: av Bettan Lindquist

Här på mitt kontor i kyrkan, sitter jag‚Ķ egentligen är det inte så värst fin utsikt härifrån, med tanke på hur det skulle kunna vart i fina Karlskrona. Jag ser två hopbyggda hus ett brunt tegel och ett grönt putsat. Jag ser även en liten bit himmel, som kan tala om för mej att just idag är det fint väder. Himlen är härligt blå, och här inne sitter jag. Tur att jag inte känner nån press på solbränna. För det gör jag faktiskt inte. Snart kommer min semester också och det ser jag fram emot, sol eller ingen sol.

Semester. Det klingar nog olika för oss. En del hör jag, tycker att då läggs mycke på is och man blir lite ensam, alla andra är med sina familjer.

Andra lever upp och hittar på tusen saker, projekt och umgås med vänner o familj.

Ytterligare andra talar om ett uppsving i äktenskapet medans andra känner tvärt om. Tänk va olika vi är. Själv uppskattar jag de två korta veckor min man kommer ha semester samtidigt som jag. Då kommer vi kunna göra en del projekt, nån resa mm.

När jag kom tillbaka från min mammaledighet hade Carro (Carolina Nilsson) gjort i ordning kontoret väldigt personligt för mej. Otroligt gulligt! På väggen hängde också mitt favoritbibelord:

Sef 3:17 ‚ÄùHerren, din Gud, bor i dig, Hjälten och räddaren. Han jublar av glädje över dig i sin översvallande kärlek‚Äù

Ta med dej det uppmuntrande ordet in i sommaren. Glöm inte att bibeln är utmärkt att läsa i solstolen mellan deckarna, undervisningsböckerna och andra favoriter.

Ta gärna med i din bön: sailet, barnlägrena och ungdomslägret! Vi ber om närhet från Gud, gemenskap, bra väder och härliga dagar!

Glad sommar från Bettan