Leva nu

Skapat: av admin

På mitt kontor, ja numera har jag ett kontor vilket ger en hel näve med vuxenpoäng. Ja på mitt kontor finns det 5 olika klockor varav 3 som går fel och två som går rätt. Detta leder till att jag flera gånger om dagen blir väldigt förvirrad när jag kolla på ena klockan som visar 15.30 och tänker genast oj vad tiden sprang iväg för att sedan titta på klockan på datorn och till min stora glädje inse att klockan är 13.10.

När man har 3 klockor som går fel och två som går rätt så blir det svårt att leva i nuet. Samma sak är det för mig i jobbet, i hemmet och i livet. Jag sitter och planerar ungdomssamlingar fram i maj och i livet finns det någon oskriven regel att man ska ha planer i ett femårs-perspektiv. Den vanligaste frågan innan man tagit studenten är vad man ska göra efter studenten och efter studenten är den vanligaste frågan när jag ska utbilda mig till något. Men är jag inte något nu? Måste jag läsa på högskolan för att bli något. Jag kommer att utbilda mig men inte nu för nu vill jag leva och njuta av det jag har just nu.

Man är så fixerad av planering och framtidsplaner att man liksom missar poängen med livet, man missar det som händer just nu och det som händer just nu får man ju aldrig tillbaka.

Själva klockproblemet är ju ganska enkelt att fixa genom att byta batteri eller att trycka på några knappar. Men det där andra problemet går inte att lösa bara genom att byta batterier , hur ska vi lösa det..? När jag är 80 hoppas jag att jag inte sitter och planerar inför min 85-års dag utan att jag sitter där och njuter.