Marcus Birro

RAKT UPP & NER  27 november 19.00

OSMINKAD ESTRAD med Marcus Birro och Lukas Berggren (chefredaktör på tidningen Världen Idag)

7 MINUTER PRICK med Tommy Dahlman

medverkar gör även Ulf Sundkvist, Paula & Pegga Gullbing

Entré 60:-, ej förköp (studerande & seniorer 70+ 40:-), Insamling till flyktingkatastrofen i Syrien

Arrangemanget görs tillsammans med tidningen Världen Idag.

Marcus Birro är poet, författare och krönikör.¬†Han har skrivit och givit ut 15 böcker, både prosa och lyrik.¬†I höst är han aktuell med ungdomsromanen Calcio Amore och i januari 2014 utkommer hans första bok om kristen tro på Libris Förlag.

Marcus skriver regelbundet i Världen idag och har som skribent för Expressen nått långt utanför de vanliga kristna sammanhangen med sina krönikor om Bibeln,¬†Jesus och kristen tro.¬†Marcus är flerfaldigt prisbelönad. Bland annat har han fått Dan Andersson Priset, Nöjesguidens Pris, Det Stora¬†Litteraturpriset och av sportsidan Svenska Fans läsare blivit framröstad som Sveriges bästa sportkrönikör.¬†Marcus lever med fru och två barn i Stockholm.