Nej, det är stabilt!

Skapat: av Bettan Lindquist

Detta året har vi firat jul hemma. En ganska så soft julafton med besök. Men ändå soft. Jag gillar inte det där stirriga och stressiga! Kanske är det därför jag brukar börjar köpa julklappar redan för oktoberlönen. Eller så det oxå lite ekonomiskt tänkt. Julen är en fin högtid. Det är roligt att få julklappar och det är roligt att ge julklappar. Men när den hysterin är över är det ändå skönt att fokusera på varför vi firar julen.

Vi satt vid köksbordet efter att ha fikat, jag gick o hämtade bibeln, slog upp Lukasevangeliets andra kapitel och la bibeln framför min pappa. Hemma har han nästan alltid läst det men något undantag då någon annan läst. Det va känsla det. Det ska läsas av pappa och gör det inte det, så ska det läsas ändå! Jag skrev sen som status på facebook
”Nu är julevangeliet läst”.
En kommentar blev då: ”Stod det något nytt?”
Mitt svar: ”Nej det är stabilt”

Det är ju det som är grejen. Budskapet förändras aldrig, det står fast, det är stabilt! Jesus föddes till vår jord och det förändras aldrig och vi kommer alltid få fira det, så länge vår jord finns kvar.

Så är det nu några få dagar kvar av 2011. Tänk va fort det går och nu ska jag börja vänja mig vid att säga 2012. Ta vara på dagarna och ta hand om varandra!

Bettan