Tankar omkring en blogg

Tagged With: ,

När jag stod och lagade maten i kväll funderade jag över vad jag skulle skriva i min nästa blogg. Målet är att skriva en i veckan och förra veckan blev det ingen så nu kände jag pressen. Vad ska jag skriva.
Fick en idé om att skriva hur en arbetsdag ser ut. Ta några bilder med mobilen under dagen och göra lite noteringar, så kan det sedan bli en blogg om min arbetsdag i morgon onsdag. Genast stötte jag på problem med idén.

• Ska jag gå upp extra tidigt i morgon för att läsa mer bibel än vanligt, för det ska se bra ut i bloggen. Men det känns lite konstigt‚Ķ
  • Sedan kan jag ta kort på min filtallrik med flingor och banan, bredvid ligger BLT uppslagen med en intressant artikel. Men vem är intresserad av hur min frukosttallrik ser ut och om det inte finns någon bra artikel i BLT hur gör jag då‚Ķ
  • Att sedan ta en bild på min tandborste eller något annat som sker i badrummet är inte att tänka på, hualigen‚Ķ
  • Lite bilder på morgonsamling i caféet vid 08.30 då all personal möts vore lite kul i alla fall, vi läser ju ändå en kristen bok och ber. (kan en bok vara kristen…?)
  • Vid nio tar veckans planering med teamet vid. Där finns visserligen en del anekdoter att knyta an till men inte direkt intressant för den oinvigde.
  • Därefter följer planering nr två, denna gång med ungdomsledaren. Troligen ganska givande om kommande ungdomssamlingar och sportlovsläger etc.
  • Nu blir det mail, telefonsamtal, korta avstämningar och lite spännande bilder från mitt kontor. För att det ska se bra ut i bloggen skulle jag kunna ta kort på föreståndarens kliniskt rena kontor, men sanningen framför allt. Och det är tyvärr ingen vacker sanning med ett överfyllt skrivbord, affischer, bråte på golvet, överfyllda lådor med ‚Äùbra ha‚Äù saker, ingen skulle bli glad av sådana bilder.
  • Hem för lunch mer planering och förhoppningsvis lite fritid. (skulle kunna ta en bild på min mikrade lunch‚Ķ)
  • På kvällen tar jag bussen till Torskors för barnråd. Blir förhoppningsvis kreativt och bra. Men ni som sett barnrådet agera på julfesterna, ni ska veta att så ser våra egna planeringar ut året om och det kan jag ju inte skriva i en blogg.

Så kära läsare, ni får ursäkta, det blev ingen blogg denna vecka heller. Men jag bjuder på en bild istället.

Göran Olsson