Tävlingen nu avgjord. Vad minns du av 2018?

Tagged With:

Tävlingen om vad som hände i församlingen 2018 är nu avgjord.

Här kan du se vilka som vann samt svaren på de 16 frågorna.

Vinnare är:
1:a pris – Bibel från Verbum – Matilda Hellberg
2:a pris – Herregud & co II – Birgun Petersson
3:e pris – Mugg – Blott en dag… från Me & My House – Stina Olsson
4:e pris – en kaffemugg från Herregud & co – Anders Gustavsson

Fråga 1.
Den 19 februari var det filmpremiär för Martin Rosengrens film ”Den provocerande fattigdomen 2.0”. Vem var moderator vid det efterföljande panelsamtalet?
Rätt svar: Ted Bergdahl

Fråga 2.
I mars anordnades en sopplunch med rubriken ”Andens vind i dag och arvet efter Lewi Petrus”. Vem var författaren och gästen?
Rätt svar: Olof Djurfeldt

Fråga 3.
Vad hette gospelkören som gästade ”Live på riktigt” den 17 mars?
Rätt svar: Tribute Gospel Choir

Fråga 4.
Till vad gick insamlingen vid församlingens vårkonsert i slutet av april?
Rätt svar: Till stöd för Rohingyer, på gränsen till Bangladesh

Fråga 5.
Under våren arrangerade vi en missionshelg med temat: MISSION – FÖRR – NU – FRAMÅT. Vad hette hon som representerade IBRA?
Rätt svar: Tatta Lennartsson

Fråga 6.
Jan-Eric Jarny fick ett ”Ovanligt-bra-stipendium” där motiveringen löd: ”Med en vidunderlig entusiasm, har du fått de utslagna att lämna ett liv i det förgångna, för att träda in i det meningsfulla. Med ditt sätt att ge en hjälpande hand, har du verkat så att de utsatta blivit insatta i ditt varmt mänskliga beteende.” Vilka delade ut stipendiet?
Rätt svar: Stadsbudskåren i Karlskrona

Fråga 7.
Varannan lördag är det internationella möten i Kungsmarken. Mötena hålls i Hyresgästföreningens lokal på Kungsmarksvägen. Vilket nummer har Hyresgästföreningens lokal?
Rätt svar: Kungsmarksvägen 43

Fråga 8.
Nyhemsveckan kallas Pingströrelsens stora sommarkonferens utanför Mullsjö. Vad var temat för Nyhemsveckan 2018?
Rätt svar: För den här världens skull

Fråga 9.
Mpho Ludidi medverkade på Pingstkyrkans kulturscen under Skärgårdsfesten. Vilket instrument spelade han?
Rätt svar: Gitarr

Fråga 10.
I somras var 21 härliga barn mellan 5–8 år på Knatteläger på Kustgården Senoren. Vad var temat på årets Knatteläger?
Rätt svar: Du är aldrig ensam, var inte rädd

Fråga 11.
För första gången anordnades Tältkalas i kyrkan, fast då under namnet Kyrkkalas. Vilka två tjejer ledde de båda Kyrkkalasen i oktober?
Rätt svar: Stina och Elsa

Fråga 12.
Under 1990-talet startade vi ett samarbete med en församling i Izmail, södra Ukraina. I somras besökte några från Karlskrona församlingen i Izmail. Vad heter församlingen där?
Rätt svar: Emanuel

Fråga 13.
20-21 oktober arrangerade vi en LP-helg. Vad hette han som predikade och kom från LP-riks?
Rätt svar: Börje Dahlkvist

Fråga 14.
Under året fick Pingstkyrkans Second Hand ny butiksledare, vad heter han?
Rätt svar: Fredrik Åkesson

Fråga 15.
Insamlingen vid årets julkonserter gick till Panzisjukhuset. Chefsläkare där är Dr Denis Mukwege, en av årets mottagare av Nobels fredspris. Vem delade han fredspriset med?
Rätt svar: Nadia Murad

Fråga 16.
UNITE är en nyårsfestival för ungdomar med inspirerande talare, utmanande seminarium, lovsång med passion och Gudsnärvaro, aktiviteter, tävlingar och full action. Var hölls PRE-UNITE19 inför UNITE19 i Malmö?
Rätt svar: Hässleholm

Utslagsfråga.
Hur många kvinnliga medlemmar hade församlingen den 1 januari 2019?
Rätt svar: 347