Vi bygger…

Skapat: av Göran Olsson

Vi bygger böneplats och diskrum i vår kyrka

Under sommaren 2013 tänker vi göra i ordning en särskild böneplats i kyrksalen och förbättra diskrummet på Café Ankaret.¬†Tanken med böneplatsen är att förbönen vid våra Gudstjänster ska bli mer tillgänglig, men också att skapa en bra miljö för våra bönesamlingar under veckodagarna. Vi tänker använda platsen till höger om talarstolen, där den gamla orgeln stod.
På Café Ankaret gör vi en nödvändig förbättring av diskrummet, så att arbetet med disken blir mer praktiskt för alla användare.

Vill du vara med och göra detta möjligt?

Tanken är att vi gör detta med hjälp av egna insatser, dels genom arbete och dels genom insamlingar. Anmäl gärna ditt intresse att jobba till:
Alf Åberg 076-119 25 19 eller Anders Blomkvist 070-993 84 59

Renoveringen kostar cirka 100 000

Din gåva till Pingstkyrkans Bg 982-2032 gör detta möjligt! Märk gåvan: ‚ÄùBöneplats/diskrum‚Äù

Tack på förhand för ditt bidrag!

Rupert Lindén och Ulf sundkvist, Ordförande respektive Föreståndare