Är du vår nya pastor?

Skapat: av Niclas Madestam

Är du vår nya pastor med fokus på tonåringar & unga vuxna?

Vi söker en passionerad och engagerad pastor som vill ta nya steg tillsammans med oss. I detta fall med extra fokus på tonåringar och unga vuxna i Karlskrona. Som pastor kommer du att ha en viktig roll i att leda, undervisa och vägleda dessa åldersgrupper i deras tro och livsresor. Vi ser också framför oss en person som kommer att vara en aktiv del i vår församlingsutveckling.

Du kommer att ansvara för att planera och genomföra olika aktiviteter och evenemang, såsom bibelstudier, lovsångskvällar och ungdomsläger. Du kommer också att ha möjlighet att arbeta tillsammans med en dedikerad grupp volontärer och ungdomsledare, som brinner för att se unga människor växa i sin tro och relation med Jesus.

Vi söker dig som har en stark passion för att arbeta med unga människor och en djup förståelse för deras utmaningar och behov. Du ska vara en bra kommunikatör, både i tal och skrift, och kunna engagera och inspirera unga människor att ta sin tro på allvar.

Som pastor bör du ha med dig goda ledarskapsförmågor och vara en teamspelare som kan arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål. Vi tror att du som söker denna tjänst har en utbildning inom teologi och ledarskap, eller motsvarande erfarenhet.

Om du tror att du är rätt person för denna tjänst och vill vara en del av ett engagerat och passionerat team, så ser vi fram emot att höra från dig. Tjänstegraden är mellan 75-100%, vi är öppna för samtal kring omfattningen av tjänsten baserat på dina gåvor. Samtal och intervjuer sker löpande, så hör gärna av dig eller skicka in din ansökan med ditt CV och personliga brev idag!

Har du frågor kring tjänsten så tveka inte att höra av dig till vår föreståndare Niclas Madestam.

Mer information och ansökan:
niclas.madestam@pingstkyrkankarlskrona.se